Białobrzegi mają logo promocyjne

LOGO-07W dniu 29 czerwca br. podczas sesji Rady Miasta i Gminy Białobrzegi Burmistrz Adam Bolek oraz Przewodniczący Rady – Marcin Osowski wręczyli dyplomy oraz czek na kwotę 2 000 zł zwycięzcom konkursu na projekt logo naszej Gminy oraz nagrodę rzeczową dla pracownika naszego Urzędu za hasło promocyjne Gminy.

Twórcami nagrodzonych prac zostali:
Piotr Malczewski i Marta Kasprzyk - za projekt logo Gminy,
Małgorzata Jachowicz – za projekt hasła promocyjnego Gminy.

W konkursie na logo wpłynęło ponad 50 prac z różnymi projektami z terenu całej Polski.

Komisja Konkursowa w skład której weszli: Mieczysław Danielewicz - Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Białobrzegi, Sławomir Bielecki - Sekretarz Urzędu oraz Agnieszka Baranowska - Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu w pierwszym etapie wybrała 8 prac konkursowych, które następnie poddała konsultacjom społecznym poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Białobrzegi sondy umożliwiającej oddanie głosu na konkretny projekt. Sonda trwała od 5 do 19 czerwca 2015 r.

W drugim etapie Komisja biorąc pod uwagę przesłane opinie oraz wyniki sondy jednogłośnie wybrała projekt oznaczony numerem 26 jako zwycięzcę konkursu. Jak się później okazało twórcami jego są białobrzeżanie - Piotr Malczewski i Marta Kasprzyk .

 

Podczas dokonywania oceny i wyboru Komisja zwracała szczególna uwagę na:
- wartości marketingowe znaku graficznego: reprezentowanie idei i charakteru Gminy Białobrzegi; czytelność w odbiorze, wywoływanie pozytywnych skojarzeń, łatwość rozpoznawania i zapamiętywania, przyciąganie uwagi,
- wartości artystyczne znaku graficznego: estetyka, oryginalność pomysłu, nowoczesność kompozycji; brak negatywnych skojarzeń,
- wartości użytkowe znaku graficznego: łatwość wykorzystywania i możliwości niedrogiego transportowania znaku na różne, współcześnie stosowane nośniki graficzne i elektroniczne, czytelność i przygotowanie znaku skalowania, w wersjach kolorowej i monochromatycznej.

 

Konkurs na hasło promocyjne został ogłoszony przez burmistrza wśród pracowników Urzędu. Wybrana propozycja była bezkonkurencyjna i szczególnie urzekła… Komisję.

Kompletne logo, które uzyskało już pozytywna opinię Burmistrza oraz Radnych Rady Miasta i Gminy Białobrzegi mamy przyjemność przedstawić. Prezentuje ono serce, którego elementami są most – najbardziej rozpoznawalny i charakterystyczny obiekt w naszym mieście, meandrująca rzeka Pilica – centrum turystyczne i rekreacyjne gminy oraz kolorystyka symbolizująca otaczającą przyrodę oraz piasek na plażach znajdujących się wzdłuż rzeki. Hasło natomiast ma formę niedopowiedzenia, które każdy odbiorca może dopowiedzieć. Podtrzymuje ono ciepły, przyjazny i osobisty charakter logo.
Przedstawione logo jest elementem graficznym przygotowywanego przez Urząd kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej dla marki Białobrzegi. Opracowany system oraz profesjonalny plan marketingowy ukierunkowany na wybrane grupy odbiorców jest gwarancją skutecznego budowania własnej marki, jej wizerunku, kapitału, tożsamości i siły.
Wierzę, że wybrane logo to pierwszy mały kroczek, ale niezwykle istotny, który przyczyni się do zbudowania wspólnoty ludzi urzeczonej naszą małą ojczyzną i pracującej na rzecz tworzenia jej marki - podkreśla Burmistrz.